ورود  |  عضویت  |  خانه  |

مقایسه تویوتا پرادو با چند خودرو رقیب

مقایسه تویوتا پرادو با هیوندای سانتافه

طراحی خارجی یك خودرو یكی از مهم ترین عواملی است كه میتواند منجر به پیروزی یا شكست یك خودرو در بازار شود . اغلب افراد به دنبال خودرویی زیبا هستند و اغلب در هنگام خرید خودروی زیباتر را مورد توجه قرار می دهند .
تویوتا پرادو
 
طراحی خارجی یك خودرو یكی از مهم ترین عواملی است كه میتواند منجر به پیروزی یا شكست یك خودرو در بازار شود . اغلب افراد به دنبال خودرویی زیبا هستند و اغلب در هنگام خرید خودروی زیباتر را مورد توجه قرار می دهند .
 
در میان این سه خودرو خودرویی نیست كه ظاهری زشت و ناموزون داشته باشد ولی زیبایی امری نسبی است و مطمئنا یكی از خودروها از بقیه زیباتر است . تقریبا به جرئت میتوان گفت كه این خودرو " هیوندای سانتافه " نام دارد . اتومبیلی با چراغ های افقی و كشیده همراه با یك جلوپنجره ی زیبا و متناسب . سبك طراحی این خودرو با مدل های قبلی هیوندای تفاوت اساسی دارد و خلاقیت طراحان این شركت چهره ی زیبایی را برای این خودرو به ارمفان آورده است .
 
خطوط بدنه ی این خودرو كاملا هدف دار و ملایم زده شده اند و با هوشمندی تمام به قسمت جلو رسیده اند . یكی از ویژگی هایی كه در این خودرو دیده میشود و اغلب در خودروهای ایتالیایی دیده میشود تشابه شكل هندسی چراغ های جلو و عقب است . هر دو چراغ با فرم كشیده ی خود نقش مهمی را در زیبا جلوه دادن این خودرو ایفا میكنند ولی طراحی چراغ های جلو به مراتب بهتر از چراغ های عقب است .
 
جاگذاری پروژكتورهای جلو هوشمندانه بوده و باعث شده تا نمای قسمت جلوی این خودرو خشن تر و جذاب تر به نظر برسد .
 
خودروی بعدی این قسمت میتسوبیشی پاجرو است . اگرچه در طراحی این خودرو نقاط ضعف نه چندان كوچكی همچون كوچكی چراغ های عقب دیده میشود ولی این باعث نمیشود تا ابهت و زیبایی این خودرو را به خاطر خطوط عضلانی و ماهیچه ای بدنه در نظر نگیریم .
 
خطوط عضلانی این خودرو با حالت مكعبی شكل دماغه ی خودرو تكمیل شده و ابهت خاصی را به خودرو بخشیده است . چراغ های جلوی این خودرو دارای فرمی ساده ولی موقر است كه مناسب با شان و مقام یك " پاجرو " است . اگرچه سبك طراحی پاجرو خیلی تابع مد روز نیست ولی طراوت و تازگی خاص خود را دارد كه میتواند بیشتر مورد توجه افراد مسن قرار گیرد .
 
خودروی سومی كه در این گروه حضور دارد در سال 2003 معرفی شده بنابراین نباید توقع یك طرح مدرن و هیجانی را از آن داشت ولی با این حال پرادو اتومبیلی است كه پس از گذشت پنج سال از زمانی معرفی اش همچنان طرح قابل قبولی داشته و میتواند با بقیه ی خودروها به رقابت بپردازد .
 
فرم چراغ های جلو علی رغم كشیده بودن به هیچ وجه احساس یك خودروی هیجانی یا مدرن را در بیننده ایجاد نمیكند ولی از حیث زیبایی و تناسب قابل قبول است . فرم جلوپنجره چندان دلچسب نیست ولی هماهنگی مناسبی با سایر اجزا دارد . در حقیقت خطوط قسمت جلوی پرادو كاملا عمودی است در حالی كه در سانتافه و حتی پاجرو این خطوط فرمی افقی به خود گرفته اند كه به مراتب ظاهر خودرو را جذاب تر و خشن تر نشان میدهد .
 
نمای پرادو در بغل كاملا ساده و برآمدگی های آن نیز همگی فرمالیته به نظر میرسند . خط كمربندی ( خط جدا كننده ی شیشه با در ) پرادو پایین است و همین از جذابیت این خودرو كاسته است ولی در عوض به دید راننده و سرنشین افزوده .
 
نمای عقب پرادو و فرم چراغ های آن قابل قبول و تا حدی زیباست كه البته با خطوط بدنه و فرم قسمت جلو نیز هماهنگی خوبی دارد ولی به پای طرح هیوندای سانتافه نمیرسد . البته پرادو در قسمت عقب برتری محسوسی نسبت به میتسوبیشی پاجرو دارد و سایز و رنگ چراغ بسیار بهتر از میتسوبیشی پاجرو به نظر میرسد .
 
در این بخش باید مقام اول را به هیوندای سانتافه - مقام دوم را به میتسوبیشی پاجرو و آخرین رتبه را به تویوتا پرادو داد به خصوص كه چهره ی پرادو به دلیل این كه در سطح شهر به كرّات شاهد حضور آن هستیم خسته كننده و عادی شده است .
 
طراحی داخلی :
 
سبك طراحی كابین هر سه خودرو بسیار نزدیك به هم بوده و شباهت های زیادی در بین این سه خودرو دیده از جلمه قرار گیری تكمه ها و مانیتور در میان دو دریچه ی كولر كه اغلب مختص خودروهای ژاپنی و كره ای است .
 
در كابین پاجرو شیب داشبورد كاملا عمودی است در حالی كه كمی شیب میتوانست به زیبایی داخل خودرو كمك قابل توجهی نماید .
 
شكل هندسی دریچه های كولر و قسمت میانی داشبورد كمی خشك و زمخت به نظر میرسد و نحوه ی طراحی تكمه ها و ادوات ( به جز دو كلید گردان ) چندان شباهتی به خودروهای مدرن روز ندارد . در حقیقت روح حاكم بر كابین پاجرو همانند ظاهر آن خشك و بی روح است . البته در این میان استثناهایی همچون طرح زیبا و جذاب نشانگر سرعت و دور موتور قابل توجه است .
 
كابین پرادو از همان نرمی و لطافتی برخوردار است كه از خودروهای تویوتا انتظار داریم . گوشه های نرم در جای جای داشبورد این خودرو به چشم میخورد و فرمی شكیل تر را نسبت به پرادو به معرض نمایش میگذارد . كیفیت ادوات و تكمه ها و طراحی آن ها قابل قبول است و با سایر قسمت های كابین از جمله فرمان هماهنگی دارد . زیبایی كابین پرادو در صورت مزین بودن آن به چوب و چرم بیش از پیش مشهود میگردد و فضایی در حد و اندازه های یك خودروی لوكس را به وجود می آورد .
 
كابین سانتافه همانند ظاهر آن برتری قابل توجهی نسبت به دو خودروی دیگر دارد . خطوط - برآمدگی ها و احناها در این كابین با مهارت تمام كشیده شده و جاگذاری كلیدهای كنترل و دریچه های كولر به خوبی صورت گرفته است .
 
فرم كابین این خودرو بیشتر به پاجرو شبیه است ولی طراحان هیوندای توانسته اند با هوشمندی و بازی با خطوط كابین این خودرو را دوچندان زیباتر نشان دهند .
 
استفاده از چوب خوش رنگ در قسمت زیرین داشبورد علاوه بر القای حس لوكس بودن باعث شده تا تنوعی نیز در كابین این خودرو پدید بیاید و داخل كابین از حالت كسل كنندگی و یكنواختی خارج شود .
 
نورپردازی آبی رنگ در شب یكی از موارد قابل توجه در این خودروست . البته فرم نشانگر سرعت و دور موتور در این خودرو به پای میتسوبیشی پاجرو نمیرسد ولی در نوع خود زیبا و قابل قبول است .
 
در این بخش باز هم هیوندای سانتافه مقام اول را كسب میكند - پرادو به مقام دوم میرسد و پاجرو در رتبه ی آخر جای میگیرد .
 
موتور و گیربكس :.
 
میتسوبیشی پاجرو در ایران از یك موتور V6 3/8 لیتری به قدرت 270 اسب بخار سود میبرد . حداكثر گشتاور این موتور برابر 350 نیوتون متر میباشد كه در دور موتور 2750 به دست می آید . این موتور به سیستم تكنولوژی متغیر زمان بندی سوپاپ ها مجهز بوده كه بازدهی بالایی را برای آن به ارمفان آورده است . گیربكس در نظر گرفته شده برای این خودرو از نوع پنج سرعته و تیپ ترونیك میباشد كه عملكرد مناسبی را خصوصا با قابلیت تعویض دستی به معرض نمایش میگذارد .
 
موتور هیوندای سانتافه علی رغم 6 سیلندر بودن و داشتن 2656 حجم تنها 189 اسب بخار نیرو تولید میكند كه خیلی قابل توجه نیست . گشتاور 248 نیوتون متری این موتور كه در دور موتور 4000 به دست می آید توسط یك گیربكس 4 سرعته ی تیپ ترونیك به چرخ ها منتقل میشود . میانگین مصرف سوخت این خودرو در حدود 6/10 لیتر در هر صد كیلومتر میباشد كه مطمئنا در خیابان و شهر افزایش می یابد .
 
تویوتا پرادو ی چهار سیلندر دارای یك موتور 7/2 لیتری كه دقیقا 38 سی سی از موتور سانتافه حجیم تر است ولی با این حال دارای چهار سیلندر میباشد .
 
حداكثر قدرت این موتور برابر 175 اسب بخار و حداكثر گشتاور آن 260 نیوتون متر میباشد . متوسط مصرف سوخت پرادو در حدود 14 لیتر میباشد . این موتور پرادو را در سطح شهر توانمند نشان میدهد ولی در جاده های خارج از شهر از پس هیكل سنگین پرادو بر نمی آید .
 
در این بخش میتسوبیشی پاجرو با قدرت به مقام اول میرسد و پس از آن هیوندای سانتافه و تویوتا پرادو جای میگیرد .
 
پایان سخن :
 
انتخاب یك خودرو از بین این سه خودرو كار بسیار دشواری است چرا كه هر یك از خودروها قابلیت های خود را دارند و از توانایی های مناسبی برخوردارند ولی چنان چه بخواهیم عامل قیمت را نیز در نظر بگیریم مطمئنا قیمت گران پاجرو مشكل ساز میشود از بین پرادو هیوندای كه قیمت های تقریبا یكسانی دارند هیوندای سانتافه با داشتن برتری در تمامی آیتم ها نه تنها بر پرادو بلكه بر پاجرو نیز چیره شده و برنده ی این آزمایش لقب میگیرد .

تویوتا پرادو

images: 

آدرس :     تهران ، خیابان امیرکبیر ، پاساژ کاشانی، طبقه همکف، پلاک 63.
تلفن :     02133958181 - 02133958182
تلفن :  09123089885 -09123089175 -02133952940 - 02133945373 - 02133919845

جیمیل :     toyotayadak@gmail.com
ایمیل :     info@toyotayadak.com - toyota_yadak@yahoo.com

به منظور خدمات رسانی و سرعت عمل در ارسال بسته های مشتریان شهرستان همکاران شهرستان محبت کنند فقط با شماره های ذیل تماس بگیرند

02133930649

02136614139

02136614155

تلفن همراه پاسخگویی شهرستان  09123089504 - 09393089885